ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第43号
  3. Ⅰ.人文科学

教師や学生は情感(情操)と科学的知識の関係をどうとらえているのか

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/612
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/612
e3719659-b7ba-4799-9d58-52d9270a0fe5
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006128339.pdf KJ00006128339.pdf (368.9 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-15
タイトル
タイトル 教師や学生は情感(情操)と科学的知識の関係をどうとらえているのか
タイトル
タイトル Teacher and Student Perception of the Relationship between Sentiment and Scientific Knowledge
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10587446
著者 立木, 徹

× 立木, 徹

立木, 徹

ja-Kana タツキ, トオル

Search repository
伏見, 陽児

× 伏見, 陽児

伏見, 陽児

ja-Kana フシミ, ヨウジ

Search repository
Toru, Tatsuki

× Toru, Tatsuki

en Toru, Tatsuki

Search repository
Youji, Fusimi

× Youji, Fusimi

en Youji, Fusimi

Search repository
著者所属(日)
茨城キリスト教大学
著者所属(日)
千葉大学教育学部
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Some argue that sentiment is not related to learning scientific knowledge and can ven interfere, while others argue that learning scientific knowledge promotes sentiment. his research examines how teachers and students perceive the relationship between sentiment and scientific knowledge. An attitude survey was conducted asking questions including (1) the relationship between sentiment and scientific knowledge and (2) the direction of the relationship. That is, does sentiment positively effect scientific nowledge or is it the opposite? The results were as follows:(1) About 70 % of the respondents believe that learning scientific knowledge is not related to sentiment.(2) About 20 % of the respondents believe that learning scientific knowledge interferes with sentiment.(3) About 80 % of the respondents believe that sentiment promotes learning scientific knowledge.(4) About 70 % of the respondents believe that learning scientific knowledge promotes sentiment.
書誌情報 茨城キリスト教大学紀要. I, 人文科学
en : Journal of Ibaraki Christian University. I, Humanities

巻 43, p. 129-135, 発行日 2009-01-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 9
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00006128339
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13426362
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:18:34.801190
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3