ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第45号
  3. Ⅰ.人文科学

小学校指導要領改訂にみられる傾向性から、高等学校までの一連の理科概念形成に関する問題について-理科分野原子論についての指導要領改訂を中心としての解題-

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/641
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/641
eb1dbe3a-e0b5-48ac-9579-6b9cc33daff0
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00007571287.pdf KJ00007571287.pdf (2.7 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-15
タイトル
タイトル 小学校指導要領改訂にみられる傾向性から、高等学校までの一連の理科概念形成に関する問題について-理科分野原子論についての指導要領改訂を中心としての解題-
タイトル
タイトル The New Educational Principle shown on Revised Japanese Governmental Curriculum Guideline-based on the analysis of topics on "atomic theory" on natural science-
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10587446
著者 結城, 敏也

× 結城, 敏也

結城, 敏也

ja-Kana ユウキ, トシヤ

Search repository
結城, 千代子

× 結城, 千代子

結城, 千代子

ja-Kana ユウキ, チヨコ

Search repository
Toshiya, Yuki

× Toshiya, Yuki

en Toshiya, Yuki

Search repository
Chiyoko, Yuki

× Chiyoko, Yuki

en Chiyoko, Yuki

Search repository
著者所属(日)
茨城キリスト教大学
著者所属(日)
上智大学
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The revision of Governmental Curriculum Guide on 2011 shows importance on material formation of knowledge base on human education (die materiale Bildung), that was partially ignored by the previous Governmental Curriculum Guideline. The importance of intellectual abilities development (die formale Bildung) that was overwhelmingly stressed on previous guideline is weakened. The balance between material formation and intellectual abilities is emphasized. This seems that the Ministry of Education and Science had reviewed the failure of the infamous previous curriculum guideline so called "Yutori Kyouiku" that neglected the material formation of knowledge base on student. We took the teaching of "atomic theory" on primary school for example and analyzed the influence of this revision on primary school natural science text book. We also point out the problems of misconception derived from the very nature of the Governmental Curriculum Guideline. The Governmental Curriculum Guideline strictly limit the basic abstract concepts of natural science that should be taught in school text book. Therefore school text books are written by circumventing the use of basic and key abstract concepts that is required for the theoretical understanding of natural phenomena. It is reasonable to restrict the over-usage of abstract concepts in early stage of education. The problem is that the restriction of concepts are decided by the committee of non-professionals. The good intention to simplify and promote the understanding of pupil ends in contradictory result, in the deteriorating educational level in general.
書誌情報 茨城キリスト教大学紀要. I, 人文科学
en : Journal of Ibaraki Christian University. I, Humanities

巻 45, p. 131-146, 発行日 2011-01-01
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 6
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00007571287
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13426362
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:19:20.771617
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3