WEKO3
アイテム
労作体験の実践と幼児保育専攻の学生が自然・環境に抱く意識
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/861
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/8619560d040-6ceb-4146-8aa0-ebc6d1e3cccf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
2-06_hozumi (1.5 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-01-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 労作体験の実践と幼児保育専攻の学生が自然・環境に抱く意識 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Practice of work education and the study on the mind of university students on the natural environment | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 労作体験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 園芸・農業活動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自然体験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教員養成課程 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | work education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | gardening and agricultural activities | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | natural experience | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teacher training course | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
穂積, 訓
× 穂積, 訓 |
|||||
著者別名 |
Hozumi, Satoshi
× Hozumi, Satoshi |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A lecture on “work education” was conducted for students in a teacher training course in order for them to acquire the necessary knowledge and technology for facilitating gardening and agricultural experiences of children. Since the past 10 years, about 160 plant species have been cultivated to be used to develop understanding of the following: (a) natural scientific features of plants, (b) efficient cultivation techniques of vegetables, and (c) applicability of plants to human life. Through the practical course, it is expected that students learn about the diversity and common characteristic of plants and techniques related to guiding gardening and agricultural experiences of children. These activities utilized agrochemical-free organic soil in order to raise awareness of dietary education. Finally, the students’ perspectives on the natural environment were investigated and discussed. | |||||
書誌情報 |
茨城キリスト教大学紀要 II,社会・自然科学 en : Journal of Ibaraki Christian University II, Social and natural sciences 巻 51, p. 177-188, 発行日 2017 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 茨城キリスト教大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13426370 |