ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第53号
  3. Ⅰ.人文科学

構造シラバスの教科書を用いていかにコミュニカティブな活動を行うか― 地域日本語教育にかんする調査(2)―

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/888
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/888
69e25272-af2a-4bf1-867d-2d5f5b3ae7a0
名前 / ファイル ライセンス アクション
1-10_Nakayama.pdf 1-10_Nakayama (884.2 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-02-05
タイトル
タイトル 構造シラバスの教科書を用いていかにコミュニカティブな活動を行うか― 地域日本語教育にかんする調査(2)―
タイトル
タイトル Teaching Japanese Communicatively Using Textbooks based on Structural Syllabus: Japanese Language Education for International Residents II
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中山, 健一

× 中山, 健一

中山, 健一

ja-Kana ナカヤマ, ケンイチ

Search repository
著者別名 Nakayama, Kenichi

× Nakayama, Kenichi

Nakayama, Kenichi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The author previously reported that a structural syllabus-based textbook, “Minna no Nihongo (Japanese for Everyone),” is used in many Japanese language classes for international residents in communities in Ibaraki Prefecture (Nakayama, 2018). In this report, firstly based on previous research, we discuss the importance of a good mix of activities focusing on language structure and activities focusing on situations and actions in daily life. We analyzed what kinds of situations and actions are covered in the dialogues in each lesson of the same textbook, comparing it with the “Standard Curricula of Japanese Language Education for Foreigners Living in Japan” by the Agency for Cultural Affairs (Bunkachō). Based on the analysis, the author proposes the two points below: (1) The dialogue parts cover some essential situations and actions in daily life. However, no dialogue parts cover any emergencies such as calling the police or the fire department; activities for emergencies should be added to the class activities. (2) Some learners may have difficulties with the roleplay tasks because the situations in “Exercise C,” which are very short conversation drills before the dialogue parts, are unclear and the dialogues and “Exercise C” address different situations in most lessons. Therefore, the “Exercise C” contents should be modified for specific situations, or to address the same topics as the dialogues.
書誌情報 茨城キリスト教大学紀要 I.人文科学
en : Journal of Ibaraki Christian University I. Humanities

巻 53, p. 173-195, 発行日 2019
出版者
出版者 茨城キリスト教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13426362
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:14:36.114618
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3