ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第54号
  3. Ⅱ.社会・自然科学

子育て支援による学生の学び -深い学びを促進する現場での実践的研修-

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/912
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/912
324d4e00-37ef-4c40-a7b5-6c42039cf729
名前 / ファイル ライセンス アクション
2-07_Kanno.pdf 2-07_Kanno (1.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-02-08
タイトル
タイトル 子育て支援による学生の学び -深い学びを促進する現場での実践的研修-
タイトル
タイトル Enhancing Students’ Learning through Childcare Support −Practical Training to Promote Deep Learning for Students−
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 子育て支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育者養成課程
キーワード
主題Scheme Other
主題 現場研修
キーワード
主題Scheme Other
主題 深い学び
キーワード
主題Scheme Other
主題 経験学習モデル
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 菅野, ひろみ

× 菅野, ひろみ

菅野, ひろみ

ja-Kana カンノ, ヒロミ

Search repository
中島, 美那子

× 中島, 美那子

中島, 美那子

ja-Kana ナカジマ, ミナコ

Search repository
佐藤, 美年子

× 佐藤, 美年子

佐藤, 美年子

ja-Kana サトウ, ミネコ

Search repository
著者別名 KANNO, Hiromi

× KANNO, Hiromi

KANNO, Hiromi

Search repository
NAKAJIMA, Minako

× NAKAJIMA, Minako

NAKAJIMA, Minako

Search repository
SATO, Mineko

× SATO, Mineko

SATO, Mineko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The subject “Childcare support seminar A” was introduced in 2017. Students who are interested in becoming nursery teachers can gain practical experience through this seminar. To be more specific, students can visit the childcare support centers, where they can interact with the children and their parents, and help the teachers who work at these support centers.
The students were asked to write a report after their visits to childcare support centers. Based on these reports, they were classified into two groups: deep learners and superficial learners. Why are some students able to learn deeply, while some learn superficially?
This study explored the characteristics and common grounds of “deep learning” and “surface learning.” As a result, most students recognized that practical training was a unique opportunity for them. They evaluated changing diapers, putting babies to sleep, and bottle-feeding. Moreover,it was found that the deep learners repeated “concrete experience → observation and reflection → formation of abstract/concepts and generalization → testing implications of concepts in new situations (Experiential Learning Model (Kolb, 1984))” involuntarily whereas the surface learners did not.
書誌情報 茨城キリスト教大学紀要 II.社会・自然科学
en : Journal of Ibaraki Christian University II. Social and Natural Sciences

巻 54, p. 181-190, 発行日 2020
出版者
出版者 茨城キリスト教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13426370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:12:31.813200
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3