ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第55号
  3. Ⅱ.社会・自然科学

「心理実習」の授業のあり方について

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/931
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/931
7be669b7-d992-4ef5-9f39-274179e338ce
名前 / ファイル ライセンス アクション
2-07_Sakurai.pdf 2-07_Sakurai (1.2 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-01-13
タイトル
タイトル 「心理実習」の授業のあり方について
タイトル
タイトル About the Ideal Way of “Practical Training in Psychology”.
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 櫻井, 由美子

× 櫻井, 由美子

櫻井, 由美子

ja-Kana サクライ, ユミコ

Search repository
岩﨑, 眞和

× 岩﨑, 眞和

岩﨑, 眞和

ja-Kana イワサキ, マサカズ

Search repository
渡邉, 孝憲

× 渡邉, 孝憲

渡邉, 孝憲

ja-Kana ワタナベ, コウケン

Search repository
著者別名 SAKURAI, Yumiko

× SAKURAI, Yumiko

SAKURAI, Yumiko

Search repository
IWASAKI, Masakazu

× IWASAKI, Masakazu

IWASAKI, Masakazu

Search repository
WATANABE, Kouken

× WATANABE, Kouken

WATANABE, Kouken

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the training course for licensed psychologists, “Practical Training in Psychology” is still at a stage that needs examination. This is because experience and results of psychological training in undergraduate education is still limited in Japan. Therefore, in this paper, we examined the ideal way of “Practical Training in Psychology” classes based on practical examples from the first year at our university.
 The classes of “Practical Training in Psychology” at this university are characterized by (1) active learning-style classes, (2) lectures by guest speakers, (3) utilization of online tools, and (4) studies on worksheets by students and corrections / evaluations by lecturers.
 Based on our practical examples above, the issues and prospects of the “Practical Training in Psychology” are as follows: (1) Design a curriculum associated with other subjects and graduate schools, (2) Careful examination of lesson and class methods to lead students to reflection and deeper learning, and (3) lesson design that promotes student development from the perspective of university education.
書誌情報 茨城キリスト教大学紀要 II.社会・自然科学
en : Journal of Ibaraki Christian University II. Social and Natural Sciences

巻 55, p. 107-116, 発行日 2021
出版者
出版者 茨城キリスト教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13426370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:12:11.063040
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3