ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第56号
  3. Ⅱ.社会・自然科学

重度・重複障害を有する児童・生徒に対するコミュニケーションの内容と方法 ― 教員の働きかけに着目して ―

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/945
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/945
94194677-d87b-46d9-b568-6879e4bf5d59
名前 / ファイル ライセンス アクション
2-03_Saito.pdf 2-03_Saito (1.0 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-01-20
タイトル
タイトル 重度・重複障害を有する児童・生徒に対するコミュニケーションの内容と方法 ― 教員の働きかけに着目して ―
言語 ja
タイトル
タイトル Contents and methods of communication for children with severe and multiple disabilities ―focusing on teachers' approach―
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 斎藤, 遼太郎

× 斎藤, 遼太郎

ja 斎藤, 遼太郎

ja-Kana サイトウ, リョウタロウ

en Saito, Ryotaro

Search repository
小澤, 詩織

× 小澤, 詩織

ja 小澤, 詩織

ja-Kana オザワ, シオリ

en Ozawa, Shiori

Search repository
奥住, 秀之

× 奥住, 秀之

ja 奥住, 秀之

ja-Kana オクズミ, ヒデユキ

en Okuzumi, Hideyuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to clarify the contents and methods of communication between children with severe and multiple disabilities and teachers that are currently being practiced in schools, and to consider how better communication support should be. As a result, it was suggested that it is important not to use only the child's expression when reading, but to use that as an opportunity to infer the child's intentions and thoughts. In addition, it was found that teaching materials, support, and guidance were consciously developed so that children could acquire expressions such as gestures, picture cards, and voice calls, which are analog mediums, without being biased only to AAC. In the future, it will be necessary to study ways to obtain various expressions so that children can have richer communication with many others.
言語 en
書誌情報 ja : 茨城キリスト教大学紀要 II.社会・自然科学
en : Journal of Ibaraki Christian University II. Social and Natural Sciences

巻 56, p. 103-110, 発行日 2022
出版者
出版者 茨城キリスト教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1342-6370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:11:50.253863
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3