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  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第56号
  3. Ⅱ.社会・自然科学

世界文化遺産の維持および保全へのサードパーティ・エンゲージメント

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/947
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/947
bfc2a8df-2edf-4abf-8105-f026818f4545
名前 / ファイル ライセンス アクション
2-05_Taguchi.pdf 2-05_Taguchi (1.2 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-01-20
タイトル
タイトル 世界文化遺産の維持および保全へのサードパーティ・エンゲージメント
言語 ja
タイトル
タイトル Third-Party Engagement with Maintenance and Conservation of World Cultural Heritage Sites
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 田口, 尚史

× 田口, 尚史

ja 田口, 尚史

ja-Kana タグチ, タカシ

en Taguchi, Takashi

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大藪, 亮

× 大藪, 亮

ja 大藪, 亮

ja-Kana オオヤブ, アキラ

en Oyabu, Akira

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鷲見, 哲男

× 鷲見, 哲男

ja 鷲見, 哲男

ja-Kana ワシミ, テツオ

en Washimi, Tetsuo

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 To maintain and conserve UNESCU World Cultural Heritage sites over time in the future, it requires involvement of their stakeholders. Although existing literatures focus mainly on the relationship between the site administrators and their stakeholders such as local governments, public organizations of tourism associations, local companies, and local residents, it pays little attention to the relationship between the administrators and their third-party organizations in commercial transactions, and also the triad relationship containing their visitors as well. The purpose of this study is to reveal the aspects of third-party organizations’ engagement (i.e., third-party engagement) with maintenance and conservation of World Cultural Heritage sites. To accomplish this purpose, we conduct interviews with regard to the triad relationship from Service-Dominant (S-D) Logic perspective centering in third-party organizations. Two third-party organizations in Japan are selected through convenience sampling, bringing qualitative data. The finding suggests that three self-reinforcing cycles of the administrator’s value proposition cycle, the visitor’s value co-creation cycle, and third-party’s engagement cycle exist in the triad relationship. we develop and propose the conceptual framework integrating these three self-reinforcing cycles.
言語 en
書誌情報 ja : 茨城キリスト教大学紀要 II.社会・自然科学
en : Journal of Ibaraki Christian University II. Social and Natural Sciences

巻 56, p. 125-138, 発行日 2022
出版者
出版者 茨城キリスト教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1342-6370
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Ver.1 2023-06-19 11:11:40.519368
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