ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第58号
  3. Ⅱ.社会・自然科学

性的マイノリティをめぐる教育の課題 -「理解」と「対話」を進めるために-

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/2000070
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/2000070
22454e47-d7f8-42c6-afab-3e8ad77dda08
名前 / ファイル ライセンス アクション
58-2-12_Tomono.pdf 58-2-12_Tomono.pdf (437 KB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-01-22
タイトル
タイトル 性的マイノリティをめぐる教育の課題 -「理解」と「対話」を進めるために-
言語 ja
タイトル
タイトル Educational Issues on Sexual Minorities -Promoting “Understanding” and “Dialogues”
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 友野, 清文

× 友野, 清文

ja 友野, 清文

ja-Kana トモノ, キヨフミ

en Tomono, Kiyofumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There are many issues about sexual minorities in Japan. This article makes an overview of recent developments in legal area, considers some relevant arguments, and explores an education that could enable students to think properly about this topic.
In 2023, “Act on Promoting Public Understanding of Diversity in Sexual Orientation and Gender Identity” was enacted. In parliamentary deliberations, there were hot discussions about whether the main idea should be “promoting understanding” or “banning discrimination”. And the Supreme Court declared the unconstitutionality of some prerequisites for gender change of “Act on Special Cases in Handling Gender Status for Persons with Gender Identity Disorder”. This ruling also triggered social debates on gender identity.
I suggest that we should think about “what correct information is” and “what right understanding is”. “Correct information” is not so much an objective fact as a constructive recognition. Meanwhile “right understanding” needs a wide perspective about the issue.
In education, “Comprehensive Sexuality Education” proposed by UNESCO provides precious viewpoints and contents from which students can greatly benefit.
言語 en
bibliographic_information ja : 茨城キリスト教大学紀要 II.社会・自然科学
en : Journal of Ibaraki Christian University II. Social and Natural Sciences

巻 58, p. 281-294, 発行日 2024
出版者
出版者 茨城キリスト教大学
言語 ja
出版者
出版者 Ibaraki Christian University
言語 en
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1342-6370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-22 07:14:18.793083
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3