ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第46号
  3. Ⅱ.社会・自然科学

フェルデンクライス・メソッドによる身体知覚変容に関する一考察〜身体感覚の言語化についてのテキストマイニング分析〜

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/23
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/23
a9f56c75-c70b-4c1e-9e03-dd1b635fac20
名前 / ファイル ライセンス アクション
3-01_Ohyama.pdf 3-01_Ohyama (3.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-06-05
タイトル
タイトル フェルデンクライス・メソッドによる身体知覚変容に関する一考察〜身体感覚の言語化についてのテキストマイニング分析〜
タイトル
タイトル A report regardhing research on the changes of physical sensory through use of Feldenkrais method ~Text Analytics for the language of physical sensory~
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大山, 康彦

× 大山, 康彦

大山, 康彦

Search repository
著者別名 Yasuhiko, Ohyama

× Yasuhiko, Ohyama

Yasuhiko, Ohyama

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Feldenkrais method is organized in two ways: ATM(Awareness Through Movement) and FI(Functional Integration). The ATM lesson is a style of lessons in which all participants move according to verbal instruction. The writer uses ATM lesson style in a life study lecture for a course directed at adult students. I have students participate freely with the understsnding that they will describe their physical sense of the exercise after each lesson. I input all the impressionistic essays into a PC and analyzed them using IBM SPSS Text Analytics for Surveys. Data from 56 students were were analyzed. Furthermore, I applied linguistic algorithm to extract results and made categories of those results. The purpose of this study was to find characteristics of the changes in the physical sense which are provided by ATM lessons performs a language of what kind of notation as for becoming it. As a result of analysis, Iwas able to confirm an independent physical sense being emphasized, that aim to relaxation and consciousness of each physical part were raised more by ATM lessons. Fromcategprization, smooth terms, "exhausted", "feel it", "am connected", "understand it" and to "take it easy" are linked, and encouraging awareness of the ATM lesson is shown.
書誌情報 茨城キリスト教大学紀要. II, 社会・自然科学
en : Journal of Ibaraki Christian College. I, Humanities, II, Social and natural sciences

巻 46, p. 263-272, 発行日 2012
出版者
出版者 茨城キリスト教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13426370
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 110009528178
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:13:04.713887
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3