Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2020-02-05 |
タイトル |
|
|
タイトル |
自閉スペクトラム症児の視覚性系列再生における記銘方略について~Picture memory span taskを用いた縦断的検討~ |
タイトル |
|
|
タイトル |
Memory strategies of visual serial recall in children with autism spectrum disorders ~ Longitudinal study using the picture memory span task ~ |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
autism spectrum disorders (ASD) |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
memory strategies |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
serial recall task |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
三橋, 翔太
平田, 正吾
奥住, 秀之
|
著者別名 |
Mitsuhashi, Shota
Hirata, Shogo
Okuzumi, Hideyuki
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This study administered the famous serial recall task, a picture memory span task, twice to children with ASD, to ascertain whether children with autism spectrum disorder (ASD) consistently use strategies in visual serial recall task. Results revealed that children with ASD used both of phonological and visual strategies. This pattern is expected to begin at earlier ages. However this result should be interpreted carefully because recall on multiple supports is assumed to be advantageous. |
書誌情報 |
茨城キリスト教大学紀要 I.人文科学
en : Journal of Ibaraki Christian University I. Humanities
巻 53,
p. 79-85,
発行日 2019
|
出版者 |
|
|
出版者 |
茨城キリスト教大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13426362 |