WEKO3
アイテム
二極化する「理解」に対するアプローチ ― 学校教育で重視すべきもの
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/942
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/942c8acaded-b14d-49d2-9b47-a07bdfd155ba
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-01-20 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 二極化する「理解」に対するアプローチ ― 学校教育で重視すべきもの | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Polarizing approach for “Understanding”: problems under 2022 Japanese government guideline for teaching. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
著者 |
結城, 敏也
× 結城, 敏也
× 結城, 千代子
|
|||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | Japanese government guideline for teaching emphasizes the ability to create intelligence; gather information from real world, deepen the conceptual understanding then create intelligence. However, average teachers in primary and secondary education tend to misunderstand this requirement as to establish training method of problem-solving technique within a short period of time. In this essay, authors try to analyze why such misunderstanding develops in teachers. The development of IT had changed the experiences. The wide spreaded usage of audiovisual recordings and computer-based simulations in education is highly efficient for teaching in classroom. IT mediated experiences, however, tend to abstract and eliminate some important features important in constructing deep conceptual understanding of phenomena, instead it tends to“ teach” teachers preconception as real understanding. |
|||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 茨城キリスト教大学紀要 I,人文科学 en : Journal of Ibaraki Christian University I. Humanities 巻 56, p. 187-201, 発行日 2022 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 茨城キリスト教大学 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1342-6362 |