ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第56号
  3. Ⅰ.人文科学

二極化する「理解」に対するアプローチ ― 学校教育で重視すべきもの

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/942
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/942
c8acaded-b14d-49d2-9b47-a07bdfd155ba
名前 / ファイル ライセンス アクション
1-06_Yuki.pdf 1-06_Yuki (1.0 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-01-20
タイトル
タイトル 二極化する「理解」に対するアプローチ ― 学校教育で重視すべきもの
言語 ja
タイトル
タイトル Polarizing approach for “Understanding”: problems under 2022 Japanese government guideline for teaching.
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 結城, 敏也

× 結城, 敏也

ja 結城, 敏也

ja-Kana ユウキ, トシヤ

en Yuki, Toshiya

Search repository
結城, 千代子

× 結城, 千代子

ja 結城, 千代子

ja-Kana ユウキ, チヨコ

en Yuki, Chiyoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Japanese government guideline for teaching emphasizes the ability to create intelligence; gather information from real world, deepen the conceptual understanding then create intelligence. However, average teachers in primary and secondary education tend to misunderstand this requirement as to establish training method of problem-solving technique within a short period of time.
 In this essay, authors try to analyze why such misunderstanding develops in teachers.
 The development of IT had changed the experiences. The wide spreaded usage of audiovisual recordings and computer-based simulations in education is highly efficient for teaching in classroom. IT mediated experiences, however, tend to abstract and eliminate some important features important in constructing deep conceptual understanding of phenomena, instead it tends to“ teach” teachers preconception as real understanding.
言語 en
書誌情報 ja : 茨城キリスト教大学紀要 I,人文科学
en : Journal of Ibaraki Christian University I. Humanities

巻 56, p. 187-201, 発行日 2022
出版者
出版者 茨城キリスト教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1342-6362
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:11:55.055386
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3