ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第46号
  3. Ⅰ.人文科学

小学校指導要領改訂にみられる傾向性から,高等学校までの一連の理科概念形成に関する問題についてII -理科分野・粒子概念と大気圧の扱いを中心としての解題-

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/12
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/12
04342976-2340-430e-96c2-3b5b265e142f
名前 / ファイル ライセンス アクション
1-07_Yuuki.pdf 1-07_Yuuki (8.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-06-05
タイトル
タイトル 小学校指導要領改訂にみられる傾向性から,高等学校までの一連の理科概念形成に関する問題についてII -理科分野・粒子概念と大気圧の扱いを中心としての解題-
タイトル
タイトル The acquisition of "Particle" image in Physics in schools.-problem of textbook writning
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 結城, 敏也

× 結城, 敏也

結城, 敏也

Search repository
結城, 千代子

× 結城, 千代子

結城, 千代子

Search repository
著者別名 Toshiya, Yuki

× Toshiya, Yuki

Toshiya, Yuki

Search repository
Chiyoko, Yuki

× Chiyoko, Yuki

Chiyoko, Yuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the previous article, we have described the importance of concept formulation. Japanese education is historically adhered to the subjective education. This tendency is partially improved in the revised Japanese GENERAL POLICIES REGARDING CURRICULUM FORMULATION. In new policy, the importance of formal education is valuded higher than previous policies. This is, certainly, an effort to re-vitalize Japanese education. This shift is not sufficient for average students to acquire decisive abstract concepts required for the full understanding of complicated subjects. For example, Physics requires abstract concepts that would not be developed in daily experiences of average students. Those concepts require several layers of paradigm changes. In this article, we analyze how the students acquire the concept of particle by examining the Physics textbooks from elementally school to high school. The problem of textbook is that the text authors tend to write only for one grade year. The interaction of concepts acquirement through entire school years is neglected in the present Japanese physics textbooks. To correct this problem, the textbooks should be arranged considering the concepts acquisition process in the entire school years. This, however, is very difficult in the present situation. Otherwise, we must produce a series of sub-textbook devoted to help teachers in order to facilitate the students' acquisition of basic abstract concepts through entire school years.
書誌情報 茨城キリスト教大学紀要. I, 人文科学
en : Journal of Ibaraki Christian College. I, Humanities, II, Social and natural sciences

巻 46, p. 83-102, 発行日 2012
出版者
出版者 茨城キリスト教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13426362
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 110009528146
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:21:18.470951
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3