ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 茨城キリスト教大学紀要
  2. 第51号
  3. Ⅱ.社会・自然科学

保育者の早期離職の要因に関する探索的研究―M-GTAを用いたインタビュー分析から―

https://ic.repo.nii.ac.jp/records/856
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/856
4f037b70-b909-4925-8cf6-e9cb0c30850c
名前 / ファイル ライセンス アクション
2-02_nakajima.pdf 2-02_nakajima (1.3 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-01-24
タイトル
タイトル 保育者の早期離職の要因に関する探索的研究―M-GTAを用いたインタビュー分析から―
タイトル
タイトル Exploring the factors of early turnover intentions mong early childhood teachers ‐Interview analysis based on the M-GTA‐
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育者
キーワード
主題Scheme Other
主題 離職
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育の質
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中島, 美那子

× 中島, 美那子

中島, 美那子

ja-Kana ナカジマ, ミナコ

Search repository
菅野, ひろみ

× 菅野, ひろみ

菅野, ひろみ

ja-Kana カンノ, ヒロミ

Search repository
相田, 詩織

× 相田, 詩織

相田, 詩織

ja-Kana アイタ, シオリ

Search repository
三井, 雅子

× 三井, 雅子

三井, 雅子

ja-Kana ミツイ, マサコ

Search repository
山田, えりな

× 山田, えりな

山田, えりな

ja-Kana ヤマダ, エリナ

Search repository
吉田, 珠梨

× 吉田, 珠梨

吉田, 珠梨

ja-Kana ヨシダ, シュリ

Search repository
著者別名 NAKAJIMA, Minako

× NAKAJIMA, Minako

NAKAJIMA, Minako

Search repository
KANNO, Hiromi

× KANNO, Hiromi

KANNO, Hiromi

Search repository
AITA, Shiori

× AITA, Shiori

AITA, Shiori

Search repository
MITSUI, Masako

× MITSUI, Masako

MITSUI, Masako

Search repository
YAMADA, Erina

× YAMADA, Erina

YAMADA, Erina

Search repository
YOSHIDA, Shuri

× YOSHIDA, Shuri

YOSHIDA, Shuri

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Turnover among preschool and nursery school teachers is an important issue. The present study attempted to assess the factors of early childhood teacher retention and turnover. Semistructured interviews were conducted with ten participants who had the experience being early childhood teachers. We analyzed these interview records using the Modified Grounded Theory Approach (M-GTA). The M-GTA provided a structure and framework for explaining teacher retention and turnover.
As a result, 17 concepts and 5 categories were generated. The categories were as follows: (1)comfortable workplace, (2)gaining enough experience and then getting something in the future, (3)taking the cue for the foresight, (4)close relationships with co-workers, children and the children’s families, (5)the social system which can not be avoided.
書誌情報 茨城キリスト教大学紀要 II,社会・自然科学
en : Journal of Ibaraki Christian University II, Social and natural sciences

巻 51, p. 127-137, 発行日 2017
出版者
出版者 茨城キリスト教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13426370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:16:13.924139
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3