WEKO3
アイテム
労作体験における栽培計画の検討と生物多様性を学ぶ作物栽培の実践
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/874
https://ic.repo.nii.ac.jp/records/87418fcb7d4-6daf-436f-bc68-1850687d0bc4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-01-22 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 労作体験における栽培計画の検討と生物多様性を学ぶ作物栽培の実践 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Farm cultivation plan for work education:Practice for learning biodiversity | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 労作体験 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 園芸・農業活動 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 圃場管理 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 生物多様性 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | work education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | gardening and agricultural activities | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | farm cultivation plan | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | biodiversity | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
穂積, 訓
× 穂積, 訓
|
|||||||||
著者別名 |
Hozumi, Satoshi
× Hozumi, Satoshi
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The farm cultivation plan used for the lecture “work-education” was revised due to the increase in the number of students. The crops commonly planted by students were planned as follows: (1) as much as possible, crops were grown within the farm’s limited area and the class term; (2) different breeding patterns, i.e., sexual or asexual reproduction, were practiced; (3) many families, such as Solanaceae, Fabaceae, and Poaceae were included; and (4) plants had diverse traits (gene diversity). To avoid depleting the soil by planting crops continuously, a 3-year rotation plan was designed. Finally, during training, students practiced planting and harvesting five types of potatoes.. | |||||||||
書誌情報 |
茨城キリスト教大学紀要 II.社会・自然科学 en : Journal of Ibaraki Christian University II. Social and natural sciences 巻 52, p. 103-112, 発行日 2018 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 茨城キリスト教大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13426370 |